Alla inlägg under mars 2011

Av Jessica Å - 4 mars 2011 23:45

Här kommer bilder från Xavi´s och Zappa´s första möte! Zappa är alltså mina (Jessicas) föräldrars nya tillskott i familjen! Det var full fart från början och Zappa är en riktigt kaxig liten kille!

                                   

Av Jessica Å - 2 mars 2011 15:09

Äntligen börjar man känna att våren är på gång! Solen skiner, det är milt ute och fåglarna kvittrar!

Men det bästa av allt, vårens kurser drar snart igång. Jag och Xavi ska gå grundkursen på Attila. Den drar igång 15:e mars och håller på varje tisdag i åtta veckor. Lite typiskt är det dock allt att vi kommer att missa andra tillfället då matte och husse åker till Gambia en vecka!

Ska bli så skönt att få massa vårenergi för träning och bus, måste erkänna att vi har legat rätt lågt med träningen sista tiden men vi försöker klicka in lite nya saker. Det vi tränar på nu är att backa slalom mellan mattes ben, spela död och tidigare idag började vi klicka in att buga.


Kursen i freestyle som vi har tänkt att gå på June hundklubb kommer enbart att vara en helgutbildning, mer info om den kommer senare.


Ensamträningen går faktiskt inte så bra och det är mattes och husses fel. Då man alltid har någon att lämna honom till så gör man gärna det och när man väl är hemma glömmer man bort att träna i 10-15 minuter. Så skärpning från vår sida.

Men det är inte bara när Xavi är ensam som han biter sönder saker, här nedan ser ni mattes favoritsko....gissa om matte var glad??!!


Imorgon händer något alldeles underbart! Eftersom mattes mamma och pappa blivit sååååå förtjusta och kära i Xavi så bestämde de sig för att skaffa en egen aussie. Den lilla krabaten ska de hämta imorgon från kenneln Rubys passion! Ska bli så spännande, härligt, mysigt, (ja allt!) att Xavi ska få en liten aussiekamrat! Hoppas, hoppas att de går bra ihop! :D


Kommer antagligen att anmäla Xavi till några utställningar i april, maj. Både officiella och inofficiella. Tänkte be min och Joels kompis Anna om lite hjälp med trimning och liknande inför det eftersom det blev sådär sist! :)

På tal om Anna så ska vi ut till henne på landet på lördag och rida. Förra gången vi var där blev jag helt såld, jag vill också ha hästar! Xavi fick självklart följa med ut i skogen när vi red och vi hade aussien Casper med oss också. Ser verkligen fram emot det! :D


         


Ciao! :)


Presentation


Hejhej!

Mitt namn är Xavi och jag är en sprallig liten Aussiekille född 7 maj 2010. Jag kommer från Solskenets kennel men bor nu hos matte och husse i Smålands mörka skogar! Här på min blogg kan ni följa mina galna äventyr, min vardag och allt bus jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards