Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Utställning!

Av Jessica Å - 18 september 2010 13:07

Hej!


Nu är första utställningen avklarad för Xavi! Xavi var den enda Aussien mellan 4-6 månader så han fick hederspris och BIR! :) När vi sedan ställdes mot de andra valparna 4-6 månader i samma grupp så blev vi trea. Med tanke på att det var absolut första gången på utställning så är jag nöjd!

Domarens utlåtande löd såhär:


"Lovande huvud och öron. Fina ögon. Något kort underkäke. Utmärkt benstomme och vinklar. Bra tassar och stark rygg. Utmärkt pälskvalitet! Härligt förbröst. Normala rörelser!"


Vi är helt klart nöjda med detta utlåtande och ska nu börja leta efter nästa utställning!

Vi behöver dock träna mkt mer koppelträning, både med vanligt koppel och utställningskoppel!



Utöver utställningen så har vi börjat på valpkurs på Attila, totalt var vi 13 valpar och det fanns en till liten Aussie där. Han hette Wille, var också bluemerle men 4 veckor yngre än Xavi. Såååååå söt och de gick jättebra ihop!


Idag avslutas dagen med massa bus med Loke! :)


Bilder läggs upp senare!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Å - 21 oktober 2012 10:08

Här hemma är det full rulle så tyvärr har mina pälsklingar fått alldeles för lite uppmärksamhet och aktivering. Har försökt träna en del agility men vädret har inte gjort det lätt för mig, inte så smidigt att ha med sig en liten bebis när regnet öser...

Av Jessica Å - 23 juli 2012 22:04

Som vanligt går det lång tid mellan inläggen. Xavi och Lavezzi trivs superbra ihop, massa bus och gos blir det. Lavezzi har ju redan hunnit bli 6 månader gammal. Puh, tiden springer iväg. Xavi och Lavezzi har fått en lillasyster, dock inte lika...

Av Jessica Å - 4 mars 2012 12:17

Hejhej! Igår var vi uppe i Riala hos Lotta på Solskenets Kennel och hämtade en underbar liten ulltuss. Vi kommer att kalla honom Lavezzi. Bilresan hem gick toppen, lite gnäll de första 15 minuterna men sen sov han hela vägen hem. Gissa om Xavi ...

Av Jessica Å - 4 januari 2012 20:33

Hejhej!   Blir ett lite kortare inlägg utan bilder den här gången.   Vi har gått på agilitykurs på Attila här i Skillingaryd, kursen varade 5 gånger och både jag och Xavi vill ha mer! Vi tränar inne i ett ridhus på söndagar nu under vintern, ...

Av Jessica Å - 26 oktober 2011 20:43

Hej   Mycket har hänt sedan förra inlägget, kanske inte så konstigt med tanke på att det är 4-5 månader sedan jag bloggade sist. Jag vet, skäms på mig!   I september så började vi på en lydnadskurs fortsättning, har lärt oss en hel del men ka...

Presentation


Hejhej!

Mitt namn är Xavi och jag är en sprallig liten Aussiekille född 7 maj 2010. Jag kommer från Solskenets kennel men bor nu hos matte och husse i Smålands mörka skogar! Här på min blogg kan ni följa mina galna äventyr, min vardag och allt bus jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards