Alla inlägg under augusti 2010

Av Jessica Å - 23 augusti 2010 21:39

I helgen har det varit fullt ös. I fredags lekte Xavi med Malte i skogen medan Maltes husse Ellen och hennes kompis Alma plockade svamp i skogen.


På lördagen åkte vi och kollade när husse spelade fotbollsmatch, de vann med 1-0. Jippie!!! När vi satt där och kollade blev vi jagade av ett gäng getingar, det var riktigt nära att Xavi lyckades bita en av dem (ingen bra vana att jaga getingar).

På lördag eftermiddag blev det bus med mattes systers hundar Loke och Ossa. Eller ja, det är ju faktiskt bara Loke som vill busa med Xavi. Ossa tycker att Xavi är en riktigt pain in the ass och morrar så fort han kommer för nära.


Söndagsmorgonen bjöd på en fin liten överraskning, en hundbajs på mattes föräldrars fina fårskillsfäll. Den har överlevt x antal hundar och barn och vi får se om mattes frenetiska skrubbande lyckades rädda den eller inte. På söndagen fick Xavi följa med och kolla på mattes fotbollsmatch, snälla Cilla tog hand om lillplutten då. Tyvärr blev det inget segerjubel den här gången heller för matte och inte heller hjälpte det att himlen öppnade sig i slutet av matchen.


Vad gäller klickerträningen så har vi övat en hel del på de gamla kommandona, sitt, ligg, tass, vinka, stå. Xavi kan även pussas nu också så se upp alla damer där ute! ;)


 

Hmm, Xavi har visst växt en del...första gången Xavi och Malte träffades så var Malte störst!




 

Se så intresserad Xavi är av husses fotbollsmatch!



   

Äpple är smaskismurre!


 


Hmm, matchen kanske inte var så intressant trots allt! ;)


Ta hand om er!

Xavi, Jessica och Joel

Av Jessica Å - 17 augusti 2010 18:57

Hejhej!


Nu är Xavi anmäld till sin första utställning, det är en inofficiell utställning som går av stapeln den 18:e september i Huskvarna.  Jag tycker att det är viktigt att han får komma ut och träffa andra hundar, resultatet är inte det som är viktigast. Men....självklart skulle jag ljuga om jag sa att jag inte skulle bli glad om han vann. Oavsett vilket så kommer vi gå därifrån med en rosett! :)


Den senaste veckan har bjudit på massa turer i skogen, en hel del letande efter kantareller och ett par fotbollsmatcher. Jag måste säga att Xavi är riktigt duktig på att slappna av när man är iväg på exempelvis fotbollsmatcher, självklart får han sina stollaryck ibland i vanlig ordning men man får ju inte glömma att han fortfarande är en valp.


Vi passade på att testa ett annat foder nu när det gamla tog slut. Det vi köpte nu heter Profine med kyckling och potatissmak. Jag har tidigare tyckt att Xavi inte varit särskilt torrfoderförtjust men nu är det en helt annan sak. Han verkligen älskar det nya fodret som också är helt fritt från vete. Förhoppningsvis håller hans entusiasm över det här fodret i sig ett tag! :)


I helgen stötte han på hästar för första gången också, till en början var han aningen rädd men nyfikenheten tog överhand efter ett tag. Han undrade nog dock vad det var för ett konstigt stort djur, precis som med fåren. ;)


       


Ha det gott!!

Av Jessica Å - 10 augusti 2010 16:00

Hej!


Nu har livet kommit igång igen efter sommaren och både matte och husse jobbar. Så nu har både mattes och husses föräldrar och syskon äran att få passa Xavi lite då och då. ;) När matte och husse inte jobbar är vi ute och busar, springer runt i skogen och så klickertränar vi ett par gånger om dagen också. Vi tränar på att sitta, ligga, ge tass, stämpla, att släppa alla roliga leksaker när matte och husse säger till. Ibland går det jättebra och ibland går det mindre bra...


Idag när vi var ute och gick morgonpromenad stötte vi på något stort, svart, ulligt och konstigt djur som skrek Bääääääähhh! Inget roligt alls tyckte lilla mesproppen Xavi. ;) Något som däremot är roligare är när matte eller husse vevar ner fönstret lite när vi åker bil, då kan ju Xavi passa på att lapa massa luft, flaxa med öronen och lufta tassarna! :)


   


Ciao!!!

Av Jessica Å - 5 augusti 2010 10:54

Hejhej!


De senaste dagarna har vi varit mycket hemma hos mattes famlij och busat med dem. I förrgår och igår var mattes syster med barn och hälsade på. Det var lite svårt att tygla sig när alla andra sprang omkring och busade, då och då delades det ut ett tjuvnyp. De här dagarna har erbjudit bus i skogen, varje dag är det ett nytt spännande ställe med nya ljud och intryck.


Matte har kollat lite efter utställningar också. Finns inte särskilt många här runt omkring och matte är lite osäker på om det bitande och skällande busfröet är redo för en utställning....kanske bäst att vänta några månader till.


Idag ska vi hem till mattes familj på dagen igen och ikväll blir det massa bus med dvärgpudeln Malte. Han är väldigt rolig att leka med trots att han ibland låter som en gris! ;)


 


Om jag gapar tillräckligt stort kanske jag lyckas äta upp mattes mormor....




Va? Vilket? Näe, jag har inte sett något kamerafodral!



   





   


Jag vill ju också vara med och busa!


Ta hand om er!!!

//Xavi, Jessica och Joel







Presentation


Hejhej!

Mitt namn är Xavi och jag är en sprallig liten Aussiekille född 7 maj 2010. Jag kommer från Solskenets kennel men bor nu hos matte och husse i Smålands mörka skogar! Här på min blogg kan ni följa mina galna äventyr, min vardag och allt bus jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards