Alla inlägg under oktober 2010

Av Jessica Å - 27 oktober 2010 23:05

Vår lille Xavi har väldigt svårt för att vara ensam, jag förstår honom. Skit-trist att vara ensam ju. Xavis favoritsysselsättning när matte och husse är borta är:


-bita sönder mattes alla skor (några av husses par har han också suttat på)

-bita sönder dörrar

-riva ner tapeter

-riva ner gardiner


Ja, han tycker helt enkelt om att bita sönder allt som kommer i hans väg.

Någon som har något bra tips? Jag antar att det bara är att börja om från noll med "ensam"-träningen...


Här kommer några fin-fina bilder på vår lilla håriga fotomodell!

 



 

Första snön för Xavi! (det bästa med snö är ju att det faktiskt är ätbart...eller??)



     


Morgon-skogs-mys med husse!


Ha det fint! 


Av Jessica Å - 10 oktober 2010 20:29

I onsdags var vi på hundkurs på Attila, vi tränade på kontakt, möten med andra hundar och människor, inkallning och ligg. Det gick ganska bra även denna gång men antagligen hade ngn tappat ut massa godis på planen eller liknande för alla hundar hade nosen i backen konstant. Inte lätt att få Xavi´s uppmärksamhet då inte.


I fredags var vi på vår "privata" hundkurs för sista gången. Även där tränade vi en del inkallning från sittande (vilket Xavi är en mästare på) och kontakt ägare-hund. Så länge vi höll oss till den hästhage och den miljö vi brukar träna i gick det bra. Men så fort vi förflyttade oss ut till grusvägen blev allting mkt svårare. Jag och Xavi behöver fortfarande träna mer på att gå i koppel. Men åhhh vad tråkigt det är med koppelträning...det är ju så mkt roligare att träna små trix och liknande. Xavi har nu full koll på hur man går slalom mellan mattes och husses ben och han har även lärt sig att dra tassen över nosen när man säger "fy-skäms". Riktigt gulligt! :)


I helgen har det varit bus för hela slanten. Lördagen började med skogsbus med Malte. Xavi har börjat komma ifatt när det gäller farten men i kurvorna har han ingen chans, där klår Malte honom enkelt.


Lite senare på dagen hämtade vi upp fina Hector och åkte till mattes föräldrar som fick lyxen att passa både Xavi och Hector medan matte och husse var och kollade på hockey. Xavi och Hector går som sagt väldigt bra ihop och nu kan de snart busa på lika villkor eftersom Xavi hela tiden lägger på sig i vikt.


Söndagsmorgonen började med skogsbus och lerrullning tillsammans med Hector. Man kan ju lugnt säga att vovvarna inte luktade särskilt gott efter denna skogstur. Efter skogsturen var det dags att köra hem Hector eftersom hans matte och husse saknade honom.


Men leken var inte slut där. Mattes syster kom med Loke och Ozza till Vaggeryd och då blev det självklart massa bus med Loke. Så, helgen har helt klart varit till belåtenhet för Xavi. Nu ligger han och sussar så sött här jämte på golvet.


Malte och Xavi vill också komma upp i älgtornet! :)



   


 

Hector i bilen på väg ut till skogen!


 

Se så fint Xavi och Hector kan sitta! ;)



   

Lilla gosebuset!


Hmmm, inte så ren efter skogsturen...vill inte ens nämna vad han rullade sig i! Hehe!



Ha det gott!


Presentation


Hejhej!

Mitt namn är Xavi och jag är en sprallig liten Aussiekille född 7 maj 2010. Jag kommer från Solskenets kennel men bor nu hos matte och husse i Smålands mörka skogar! Här på min blogg kan ni följa mina galna äventyr, min vardag och allt bus jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards