Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Tuggar sönder allt!

Av Jessica Å - 27 oktober 2010 23:05

Vår lille Xavi har väldigt svårt för att vara ensam, jag förstår honom. Skit-trist att vara ensam ju. Xavis favoritsysselsättning när matte och husse är borta är:


-bita sönder mattes alla skor (några av husses par har han också suttat på)

-bita sönder dörrar

-riva ner tapeter

-riva ner gardiner


Ja, han tycker helt enkelt om att bita sönder allt som kommer i hans väg.

Någon som har något bra tips? Jag antar att det bara är att börja om från noll med "ensam"-träningen...


Här kommer några fin-fina bilder på vår lilla håriga fotomodell!

 



 

Första snön för Xavi! (det bästa med snö är ju att det faktiskt är ätbart...eller??)



     


Morgon-skogs-mys med husse!


Ha det fint! 


 
 
julia

julia

31 oktober 2010 21:25

Vad super fin han är :D

http://ajax.bloggplatsen.se

 
Helene

Helene

3 november 2010 13:10

Vad fin han är!
Jag tycker nog att han är ganska lik Kingston (bortsett från färgen), hur stor är han?
Har ni mätt/vägt honom nyligen?

http://kingston.bloggplatsen.se

Jessica Å

9 november 2010 22:13

Hej!
Han är 52 cm hög och väger ganska exakt 20 kg. Hur stor är Kingston?

 
Helene

Helene

15 november 2010 12:13

Kingston väger 26 kg och är ca 55 cm hög. Vi brukar träffa brorsan Casper som också är mindre än Kingston. Men Kingston var ju störst redan som nyfödd eftersom att han kom först. Men det hade varit kul att se någon som är större =)

http://kingston.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

24 november 2010 08:18

Hej
Hur går det med ensam träningen? Det är nog bara att börja om.Lämna honom när han är trött och säg inget utan bara gå ut en liten stund.Belöna när ni kommer tillbaka och utöka sen tiden.
När ni lämnar honom när han är vaken så ge honom något ben eller något annat tidsfördriv.
Begränsa ytan han får vara på.
Lycka till !

http://ziggy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Å - 21 oktober 2012 10:08

Här hemma är det full rulle så tyvärr har mina pälsklingar fått alldeles för lite uppmärksamhet och aktivering. Har försökt träna en del agility men vädret har inte gjort det lätt för mig, inte så smidigt att ha med sig en liten bebis när regnet öser...

Av Jessica Å - 23 juli 2012 22:04

Som vanligt går det lång tid mellan inläggen. Xavi och Lavezzi trivs superbra ihop, massa bus och gos blir det. Lavezzi har ju redan hunnit bli 6 månader gammal. Puh, tiden springer iväg. Xavi och Lavezzi har fått en lillasyster, dock inte lika...

Av Jessica Å - 4 mars 2012 12:17

Hejhej! Igår var vi uppe i Riala hos Lotta på Solskenets Kennel och hämtade en underbar liten ulltuss. Vi kommer att kalla honom Lavezzi. Bilresan hem gick toppen, lite gnäll de första 15 minuterna men sen sov han hela vägen hem. Gissa om Xavi ...

Av Jessica Å - 4 januari 2012 20:33

Hejhej!   Blir ett lite kortare inlägg utan bilder den här gången.   Vi har gått på agilitykurs på Attila här i Skillingaryd, kursen varade 5 gånger och både jag och Xavi vill ha mer! Vi tränar inne i ett ridhus på söndagar nu under vintern, ...

Av Jessica Å - 26 oktober 2011 20:43

Hej   Mycket har hänt sedan förra inlägget, kanske inte så konstigt med tanke på att det är 4-5 månader sedan jag bloggade sist. Jag vet, skäms på mig!   I september så började vi på en lydnadskurs fortsättning, har lärt oss en hel del men ka...

Presentation


Hejhej!

Mitt namn är Xavi och jag är en sprallig liten Aussiekille född 7 maj 2010. Jag kommer från Solskenets kennel men bor nu hos matte och husse i Smålands mörka skogar! Här på min blogg kan ni följa mina galna äventyr, min vardag och allt bus jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards