Alla inlägg under januari 2011

Av Jessica Å - 1 januari 2011 19:38

Gott nytt år alla läsare! Hoppas 2011 bjuder på massa spänning och överraskningar.

Xavis 2011 börjar med utställning i Göteborg, My Dog. Han ska ställas ut på torsdag, dock utan matte eftersom en fjällenresa hade bokats in just den helgen. Vilken tur att Xavis dagmatte (mattes mamma) är så snäll att hon åker och ställer ut. Mattes höggravida syster ska också följa med och stötta vår lilla rookie.


Vi har anmält intresse till en freestyle-kurs på june hundklubb i jönköping, förhoppningsvis drar den igång i mars och jag är så fylld av förväntan!

Jag skulle även vilja gå en kantarellsök-kurs, fortsättningskurs och agility-kurs det här året, vi får se vad som hinns med. :)


Xavi är inne i första könsmognadsperioden, lyfter på benet och skvätter överallt, testar matte och husse konstant och är rätt gnällig. Han har tidigare skällt väldigt mycket på folk när man är ute och går men det börjar han lugna ner sig med. Vi har prioriterat att gå i samhället bland mycket folk den senaste tiden och det har gett resultat.


Nyårsafton spenderades i Vaggeryd med lagom mycket folk, Xavi stördes inte alls av fyrverkerier eller smällare utan var cool-lugn, riktigt skönt det.


Xavi är ju mästare på att tugga sönder saker, alltså alla sina leksaker oavsett vad det är så tuggar han sönder dem. Han fick dock en evighetsboll av husses syster, som inte ska gå att tugga sönder. Ska bli intressant att se om den håller vad den lovar. ;)


           

Presentation


Hejhej!

Mitt namn är Xavi och jag är en sprallig liten Aussiekille född 7 maj 2010. Jag kommer från Solskenets kennel men bor nu hos matte och husse i Smålands mörka skogar! Här på min blogg kan ni följa mina galna äventyr, min vardag och allt bus jag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards